Nieuws: Nederlander geniet meest van drukke werkdag.
De omgang met collega’s komt op een goede tweede plek met 24%. Werkomgeving scoort 15% en de omgang met klanten en relaties scoort, net als het salaris, met 10% opvallend laag.
Vrouwen winkelen tijdens lunch, mannen checken internet
Tijdens de lunch houden we ons even niet bezig met die drukke werkzaamheden. 49% van de ondervraagden kletst dan graag met collega’s, 31% checkt zijn privémail of leest internetsites en 26% maakt een wandeling (of een combinatie van deze). Ook scoren winkelen (23%), privé telefoontjes plegen (21%) en roken (19%) hoog. Zoals te voorspellen winkelen vrouwen weer vaker dan mannen. Mannen checken liever internetsites.
Het zijn ook vooral de mannen die de wekelijkse borrel erg waarderen. Vrouwen gaan graag naar huis. “Als leverancier van kantoorartikelen brengen we het kantoorleven graag in beeld. Met de “Love the Office” competitie zijn veel kantoorvideo’s ingestuurd. Er kan nu door iedereen worden gestemd op het leukste filmpje. Iedere dag wordt er een dagprijs uitgereikt.”, vertelt Vivian Sloep, Marketing Director Slaples Europe