Model met hoofddoek uit L'Oreal campagne opgestapt om anti-Israël uitspraken

Gezicht door Redactie Ze.nl

Dat was kort. Nog geen maand geleden was Amena Khan overal in het nieuws door haar opvallende verschijning met hoofddoek in een campagne voor L'Oreal shampoo. Eventjes maar, want inmiddels is ze zelf alweer opgestapt en doet ze afstand van deze campagne. De reden? Nadat ze landelijk in het nieuws kwam doken er oude tweets op waarin ze Israël voor kindermoordenaars uitmaakte. 

Negatieve berichten

Dat leverde heel wat discussie op en daarom laat Amena nu via Instagram weten dat ze haar werk voor L'Oréal neerlegt. De negatieve berichten zouden teveel afleiden van waar het in deze campagne om gaat. In haar post zegt ze: "Ik heb ontzettend veel spijt van de inhoud van de tweets die ik in 2014 plaatste en wil oprecht mijn excuses aanbieden voor de pijn die ik heb veroorzaakt hiermee. Het toejuichen van diversiteit is een van mijn passies en ik wil niemand discrimineren. Ik heb ervoor gekozen de tweets te verwijderen omdat ze niet meer vertegenwoordigen waar ik voor sta. Ik heb onlangs meegedaan aan een campagne waar ik heel enthousiast over was omdat het inclusiviteit toejuicht. Met veel verdriet heb ik ervoor gekozen om afstand te doen van mijn werk in deze campagne. De negatieve berichten die er momenteel over mij rondgaan leiden teveel af van de positieve boodschap die deze campagne over wil brengen."

Reactie L'Oreal

Inmiddels heeft ook L'Oréal zelf gereageerd op alle opheft. Een woordvoerder van het cosmeticabedrijf reageert: "Onlangs zijn we op de tweets uit 2014 van Amena Kahn gewezen, die centraal stond in onze Britse reclamecampagne. We waarderen het dat Amena haar excuses hiervoor heeft aangeboden. L'Oreal Paris is toegewijd aan tolerantie en respect jegens alle mensen. We zijn het met haar beslissing eens om afstand te nemen van onze campagne." 

 

Een bericht gedeeld door Amena (@amenaofficial) op


Lees ook: Doe mee aan Het Grote Uitknijp-onderzoek en WIN!