Dus dit betekenen al die gele post-it-huisjes
Nederland is bezaaid met Post-Its. Overal zie je een gele huisjes met een roze hartje erin, opgebouwd uit post-its. En dat heeft wel een hele mooie betekenis.
Hoe onthoud je iets wat niet vergeten mag worden? Met een Post-It Note, dûhuh. Om vergeten kinderen niet te vergeten zet Stichting Het Vergeten Kind iets ludieks op poten.
Door heel Nederland hangen post-its in de vorm van het harten huisje logo van Stichting Het Vergeten Kind. Van 29 januari tot en met 4 februari 2016 is het namelijk De Week van Het Vergeten Kind. De huisjes heb je ook al kunnen spotten in aanloop naar deze bijzondere week. Dit logo staat voor het doel van de stichting: vergeten kinderen een huis geven.
Ambassadeur Johnny de Mol zei er het volgende over: “kinderen willen niets liever dan ‘gewoon’ zijn. Dat ze na school gewoon naar huis kunnen in plaats van naar de opvang. Je verhaal kwijt kunnen, kunnen spelen en een knuffel krijgen. Dat is onze wens voor deze kinderen.” Daphne Schreuder, programma directeur van Het Vergeten Kind voegt daar aan toe dat door teruglopende subsidies steeds minder kan, terwijl deze kinderen juist extra aandacht nodig hebben.
Dus komende weken zie je overal in Nederland de kunstwerken van de Post-it Notes of het harten huisje logo. Iedereen doet nu al mee: scholen, bedrijven, particulieren, Ziggo Dome, Euromast en voetbalclubs Amsterdam Arena en NAC geheel. Met deze ludieke actie wordt zoveel mogelijk zichtbaarheid gecreëerd waardoor een signaal van hoop gegeven wordt aan de Vergeten Kinderen.
En mocht het nou allemaal gaan kriebelen, dan kun je natuurlijk zelf ook een duit in het zakje doen. Zowel letterlijk de betekenis als met post-its aan de haal gaan. Of verander je profielfoto met de mededeling #ikvergeetzeniet.nl @hetvergetenkind. En neem even een kijkje op de website www.ikvergeetzeniet.nl.