Abercrombie & Fitch wordt 'Attractive & Fat'?
Mike Jeffries, de CEO van het kledingmerk Abercrombie & Fitch kreeg een vrachtlading kritiek op zijn bordje naar aanleiding van zijn uitlatingen over de doelgroep van A&F. Volgens Mike maakt zijn merk geen kleding voor meisjes met een grotere maat, omdat die niet behoren tot de populaire kids op de middelbare school. Abercrombie & Fitch is 'exclusief' en het is niet de bedoeling dat iedereen het draagt (lees: dikke meisjes mogen geen A&F dragen).
Blogger Jes van The Militant Baker was behoorlijk beledigd door Mike's opmerkingen en schreef hem een brief. Hierin doet ze de suggestie voor een nieuwe marketingcampagne: waarbij een mooie, 'populaire' jongen samen poseert met een plus size meisje. Ze voegde er ook meteen maar wat foto's bij van haar volumineuze zelf in A&F kleding, waarbij ze het merk de nieuwe naam Attractive and Fat gaf. Applaus!
Haar beste opmerking in de brief naar de A&F CEO: 'P.P.S. Je moet weten dat jullie T-shirt in de maat Large iemand met maat 22 (Europese maat 52) makkelijk past. You might want to work on that.'