Men with Talent: talent met bier

De maatschappij door Redactie Ze.nl

Het reclamebureau van Heineken, TBWA\NEBOKO, bedacht weer een briljante reclame voor de bierbrouwerij. In de reclame krijgen we 's werelds kortste talentenshow te zien. In 40 seconden laten verschillende kandidaten vol overgave en enthousiasme hun talent zien.

In deze neptalentenjacht draait het allemaal om trucs met bier. Zo jongleert de een met glazen goudgele rakkers, de ander gooit geblinddoekt bierflesjes naar zijn vrienden en dan zijn er ook nog de serieuze panfluitisten die een prachtig en vooral emotioneel nummer spelen voor de vakjury.

Het is weer een reclame in de categorie Walk-in(g) Fridge. Zo eentje waar de vrouwen hysterisch gillen als ze een walk-in closet zien, of in dit geval, een aflevering van Topmodels Singing on Ice. Heerlijk stereotyperend weer.

Bijzonder aan deze reclame is dat er wel echt gestemd kan worden, ondanks dat het een fictief programma is. Vanaf 27 april kan het publiek via de website hun stem uitbrengen op hun favoriete biertalent. Een lange tijd was dan ook onduidelijk of het nou ging om een echt bestaande talentenjacht. In Veronica Magazine werd namelijk geadverteerd alsof deze show echt bestond.

Nee, de talentenjacht bestaat (helaas) niet. En wat misschien meer balen is: Topmodels Singing on Ice bestaat ook niet...