Skins Cosmetics opent flagship store in Amsterdam
Samen met andere beauty editors was ik uitgenodigd om de nieuwe winkel te bewonderen en kennis te maken met een aantal nieuwe, unieke merken die Skins exclusief in Nederland zal verkopen.
Het eerste wat opvalt is uiteraard de ruimte, deze nieuwe winkel is veel ruimer dan de originele Skins winkel. Het voornamelijk witte decor zorgt ervoor dat de merchandise prachtig kan worden tentoongesteld. De producten komen goed tot hun recht. Deze winkel heeft een on-Nederlandse look and feel. Het is een oase van luxe, beelden, kleuren en geuren.
Het team van Skins en de vertegenwoordigers van een aantal prachtige merken stond voor ons klaar. De meest opvallende merken en mensen achter deze merken deel ik graag met jullie.
Le Labo is een parfumhuis uit New York. Ze hebben een aantal van de beste neuzen in New York bijeengebracht met als doel tien exceptionele geuren te ontwikkelen en daarmee een sensory shock te realiseren zodra je het flesje opent. Ze spelen hiermee helemaal in op de trend van authenticiteit. Deze parfums worden geformuleerd waar je bij staat. Je kiest een van de tien geuren en deze wordt door de labtechnicus voor je gemaakt. Om de parfum nog extra te personaliseren, voorzien ze de fles met een etiket. Ik was zeer onder de indruk van deze geurenlijn. Terwijl ik dit schrijf geniet ik van Neroli 36, deze geur is gemaakt met een marine-thema. Het roept een gevoel op van een wandeling op het strand.
Het instituut Leonor Greyl is al meer dan 35 jaar een pionier in natuurlijke haarverzorging en ontwikkelt producten van hoge kwaliteit. Wat mij vooral aanspreekt aan deze producten en de behandeling is de holistische benadering. De producten bevatten geen siliconen of parabenen en zijn dierproefvrij. In het nieuwe Skins Institute kan je een behandeling ondergaan met deze producten die uniek is voor Nederland. Er wordt een diagnose gemaakt van jouw specifieke probleem en je krijgt vervolgens een behandeling op maat. Verwacht geen wonderen, dat belooft Leonor Greyl ook niet. Wat je wel kan verwachten is een significante verbetering van de gezondheid van je hoofdhuid en het uiterlijk van je haar.
Het Skins Institute is in handen van twee experts op het gebied van huid -en haarverzorging: Paulina Moes (haarverzorging) en Dany Diop (huidverzorging). Dany Diop heeft zich bekwaamd in de Epidermologie, een leer waarin voeding, de natuurlijke behoeften van de huid en cosmetische verzorging bij elkaar komen en elkaar versterken. Dany heeft een larger than life persoonlijkheid en een passie voor huidverzorging. Hij maakt gebruik van de producten van Joëlle Ciocco. De formules van Joëlle Ciocco hebben een krachtig werking, zonder de huid te irriteren. Als je interesse hebt in een unieke behandeling met zeer hoogwaardige producten dan ben je bij Dany in goede handen.
De meeste van ons kennen Diptyque al van de geurkaarsen. Deze zijn inmiddels een begrip. Skins heeft nu de ruimte meer producten van Diptyque te verkopen en daar zijn we blij mee. De reeks van vijf bodycare producten is gebaseerd op de steden die de founders van Diptyque hebben bezocht. De geuren zijn zeer authentiek en waren voor mij zelfs ontroerend.
Tijdens deze persdag heb ik ook het genoegen gehad kennis te maken met Ulrich Lang, een uiterst vriendelijke Duitser die inmiddels in New York City gevestigd is. Hij combineert zijn passie voor hedendaagse fotografie met zijn liefde voor bijzondere geuren. Zijn mannen parfumlijn Anvers en Anvers 2 zijn vernoemd naar de stad Antwerpen waar Roger Szmulewicz’s gallery is gevestigd. Roger Szmulewicz’s is een vooraanstaand Belgisch handelaar in hedendaagse fotografie en tevens de muze en het gezicht van de geuren. Deze geuren hebben een zeer positieve indruk bij mij achtergelaten, en vanaf heden draagt mijn partner Anvers 2!
Tot mijn grote genoegen was er ook een presentatie van de nieuwe make-up lijn van Ellis Faas. Ellis Faas was zelf ook aanwezig en ik was enthousiast haar te ontmoeten. Ellis is al jaren een begrip in de internationale visagie en heeft een zeer indrukwekkend portfolio. De filosofie achter het merk ELLIS FAAS is gebaseerd op een revolutionair concept omtrent kleuren, design en verpakking. De producten worden allen verpakt in pennen waarbij de kleuren zijn gebaseerd op de kleuren die van nature in het menselijke lichaam voorkomen.
In Nederland worden de producten in fases gelanceerd. De lippen zijn als eerste aan de beurt.. Er zijn drie typen, namelijk: Creamy Lips, Milky Lips en Glazed Lips. Vanaf donderdag kan je terecht bij Skins voor deze collectie. De make-up lijn wordt nog uitgebreid met oogschaduw, eyeliner, mascara, foundation, concealer, poeder, blush, en highlighters. Aan het einde van het jaar zal de collectie compleet zijn.
Ik kan niet wachten tot deze producten op de markt worden gebracht. Ellis heeft een concept neergezet dat mij erg aanspreekt. De producten zijn kwalitatief in orde, de verpakking is vernieuwend en compact en de prijzen zijn heel redelijk.
De nieuwe Flagship Store van Skins is zo groot en er zijn zoveel merken vertegenwoordigd dat ik slechts een indruk kan geven van de merken die mij vooral zijn opgevallen. Er is uiteraard nog veel meer te bekijken en ervaren. Ik hoop dat ik jullie voldoende geïnspireerd heb om eens een bezoekje te brengen aan de nieuwe winkel of een van de andere winkels van Skins Cosmetics. Het is absoluut de moeite waard, wat een beauty walhalla!