Test: Nieuwe producten van The Body Shop
De eerste nieuwe deodorant die ik nader heb bekeken is de DeoDry roller met navulmogelijkheid. De navulverpakking schroef je gewoon aan de bestaande roller en zo verminder je de hoeveelheid verpakkingsafval. Deze deodorant is verkrijgbaar in drie verschillende geuren. Cool & Zesty, Chilled & Breezy en Fresh & Floral. De vrouwelijke Fresh & Floral bleek minder aangename geuren prima tegen te gaan.
Dan is er nog een deodorant van een niet alledaags soort. Het is geen spray, ook geen roller, maar een stick. Denk hierbij aan lippenbalsem. Het feit dat ik hier niet bekend mee was, maakte het smeren van uit de kluiten gewassen lippenstift onder mijn oksels bijzonder merkwaardig. Het idee was ontzettend vies, maar het tegendeel bleek waar. Het bleek zacht en comfortabel en liet een heerlijk frisse geur achter. Maar het wordt nog mooier. Zelfs vlak na het scheren van mijn oksels bleek de deodorant prima te gebruiken. Het voelde zacht en verzorgend na het scheren. Dit geldt alleen voor de stick en niet voor de roller. Waarschijnlijk door de substantie.
De nieuwe gezichtsverzorgingslijn ‘Nutriganics’ van The Body Shop is gecertificeerd biologisch en voorzien van het erkende ecocert-keurmerk. ECOCERT is een wereldwijd erkende, van origine Franse controle- en certificatieorganisatie die zich richt op ecologische en biologische productie van voedingsmiddelen, cosmetica en kleding. Meer dan 95% van alle ingrediënten van de Nutriganics producten is van natuurlijke oorsprong, waaronder hoge gehaltes biologische ingrediënten. Deze producten maken deel uit van deskundige en ervaren Community Trade boeren en ambachtslieden. Dat wil zeggen dat de ingrediënten duurzaam en met respect voor het milieu worden geteeld.
De lijn bestaat uit een reiniger, een tonic, een dag- en een nachtcrème, een serum, een oogcrème, en een diepreinigend masker. De collectie is speciaal ontwikkeld om de eerste tekenen van huidveroudering aan te pakken, die doorgaans zichtbaar worden als je de dertig bent gepasseerd.
Hoewel ik met mijn leeftijd nog onder de dertig zit, weerhield me dat niet om de dagcrème te testen. Ik was aangenaam verrast. Zacht, makkelijk aan te brengen en iets vetter dan mijn vaste merk, Oil of Olaz. Vooral in het najaar en in de winter is het ideaal, als door een droge huid eczeem op de loer ligt. Je bent met deze crème in ieder geval gegarandeerd van een frisse, gladde en soepele huid.
Nog een pluspuntje: De verpakking van de Nutriganics lijn wordt gemaakt van gerecycled plastic en het papier en karton dragen het FSC-keurmerk, dat garant staat voor de bescherming van de leefomgeving van wilde dieren en de leefwijze van lokale gemeenschappen.
De deodorant is verkrijgbaar voor ¤5,- en de producten van de Nutriganics lijn zijn verkrijgbaar tussen ¤10,- en ¤17,-