Passie in je baan: 2STYLE4YOU.

Lifestyle door Redactie Ze.nl
Concept

Kledingadvies op basis van lichaamsbouw bestaat al een hele tijd. Persoonlijk stylingadvies was echter alleen mogelijk met behulp van een stylist. Stiekem wil iedereen wel een persoonlijke stylingadviseur. Eentje die geduldig is, bruikbare tips geeft en een winkel voor je vindt waar alles op je lijf geschreven is en meteen past. En je vooral wegsleept bij al die trends die totaal niet bij jou lichaamstype past.

"Op basis van een unieke formule wordt aan de hand van de door de bezoekster ingevoerde maten en lichaamskenmerken een figuuranalyse gemaakt. Iedere vrouw krijgt gratis persoonlijk stylingadvies van een betrouwbare, onafhankelijke shopping assistant. Alles wat er op de website te zien is, is helemaal aangepast aan jouw specifieke lichaamstype. Dus geen skinny jeans meer passen omdat het mode is, en denken dat je een gigantische kont hebt. Die heb je niet; dit soort modellen passen gewoon niet bij jou!" Aldus Barbara


Gisteren heb ik me tijdens mijn vooronderzoek naar 2style4you aangemeld op de website. Het verhaal klopte goed met mijn lijf en de tips waren duidelijk. Met één muisklik word je doorgelinkt naar de verkopende retailer waar de aankoop kan worden afgehandeld.

Sprong

Enthousiast zitten de zussen bij me aan tafel. Het straalt ervan af."O, gelukkig!" lachen ze allebei "We zijn hier nu al zo lang mee bezig, dat we eigenlijk nog geen moment hebben gehad om stil te staan bij alles wat er gebeurd." Nicole: "Het is gaan-gaan-gaan. 's Avonds laat denk ik 'Zal ik naar bed gaan of nog éven... Nu we hier zitten voor dit interview heb ik eigenlijk voor het eerst een moment dat ik stil sta bij alles was er gebeurd is."

Barbara was al jaren de vriendin die mee moest shoppen met vriendinnen voor stylingadvies. Toen is het idee voor een stylingboek geboren. Ze verslond alle boeken die ze maar kon vinden, werkte samen met verschillende stylistes, en kwam toen tot de formule van 2style4you. Barbara: "Ons bedrijfsplan werd heel snel goedgekeurd door de bank, we kregen zelfs subsidie van de staat omdat we een innovatief bedrijf zijn. Maar die subsidie, het heeft maanden geduurd voordat de financiering daadwerkelijk rond was. Op zulke momenten hebben we getwijfeld of we niet de handdoek in de ring moesten gooien. Eigenlijk zou de website in november al gelanceerd worden. Dat is uiteindelijk 24 maart geworden. Maar ik wilde niet over tien jaar spijt hebben dat we de sprong niet gewaagd hebben."

Nicole: "Dat we zussen zijn is echt een voordeel. Ik denk niet dat ik met een ander in zee was gegaan. Zeker niet met mijn karakter! Het voordeel van zussen is dat je dingen kunt zeggen waar andere mensen niet mee weg kunnen komen. Je weet precies wat je aan elkaar hebt, wat er privé speelt en we vertrouwen elkaar voor honderd procent." Barbara knikt instemmend.

Trots

Het is duidelijk te zien dat Barbara en Nicole zussen zijn. Qua uiterlijk, maar ook de manier waarop ze met elkaar omgaan, elkaar aankijken, zelfs elkaar aanvullen. Op de vraag of ze zich een beetje stoer voelen als zelfstandige ondernemer, antwoorden ze allebei hetzelfde. "In het begin heb ik dat heel even gehad," zegt Barbara. "maar daar kom je heel snel op terug. Ondernemer zijn betekend gewoon keihard werken! Maar stoer? Nee, wel trots. Trots dat we na een maand al zoveel registraties hebben."

Door een advertentie op Nu.nl kwam er opeens heel veel media-aandacht, mensen gingen hen bellen voor een interview. Daar hebben ze ontzettende mazzel mee gehad, vinden ze. Nicole: "Ons concept is dan ook uniek. Alles op de website is helemaal aangepast aan jouw lichaamstype. Aan elk type hebben we een aantal mooie en goedgeklede beroemde vrouwen gekoppeld. Als Jennifer Aniston met een leuk jurkje in een tijdschrift staat, dan denk ik 'Allemaal leuk en aardig, maar haar staat een vuilniszak nog goed, en mij niet!' Dat is een algemene frustratie bij vrouwen. Zij staat dus ook niet bij mijn lichaamstype", lacht ze.

Valkuilen

Zijn de zusjes nog valkuilen tegengekomen, behalve de financiering? Barbara: "Wat mij vooral is opgevallen, en me ook erg irriteert, is dat mannen de neiging hebben vrouwelijke ondernemers niet op waarde te schatten. Als wij binnenkomen bij een afspraak worden we door mannen al snel in een hokje geplaatst.'O, daar heb je weer twee van die zusjes die een BMW rijden van papa's geld'. Terwijl wij óók keihard werken, en gewoon in een Fordje rondrijden. Ik heb, terwijl ik er zelf helemaal niet van hou, bewust 'doctorandus' op mijn visitekaartje laten zetten."

"Zakelijk is er zoveel verschil tussen mannen en vrouwen. Mannen willen resultaten, alles in een overzicht en dan pochen. Vrouwen zijn veel persoonlijker, willen van elkaar leren. Voor onze opening hebben we uit het hele land 24 vrouwen uitgenodigd, die een persoonlijk stylingadvies kregen. Geweldig vonden ze dat, en dat maakt ook meteen goede reclame. Of mannen ook op dat idee waren gekomen?" De twee zusjes kijken elkaar aan, en lachen. Overduidelijk zusjes. Met een gouden idee veroveren zij Nederland.