Passie in je baan: Steph watches.
"Tijdens mijn studie deed ik ervaring op in de branche als verkoopster in een exclusieve juwelierszaak. Toen ik was afgestudeerd, wilde ik mijn horizon verbreden. Ik vond een baan in de commerciële branche." Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Het begon toch weer te kriebelen, ze wilde terugkeren naar het juweliersvak. Ze startte geen eigen juwelierszaak zoals haar ouders, maar zag een grotere uitdaging in het opzetten van een eigen horlogelijn. "Ik merk dat ik vrij jong ben op de markt en bovendien een van de weinige vrouwen."
Trendy rosé verguld staal
"Ik heb altijd al geroepen dat ik mijn eigen bedrijf wilde starten. In oktober 2008 lanceerde ik mijn horlogelijn." Sindsdien is het hard gegaan met het label. Inmiddels zijn er 34 verkooppunten, importeurs in het buitenland én er zijn sinds kort een aantal nieuwe modellen aan de lijn toegevoegd. Afgestemd op de trend van dit seizoen: details in rosé goud. STEPH is hierdoor een onderscheidend merk dat de mode op de voet volgt. "De horloges krijgen een totaal nieuwe trendy look met een speciale finishing touch. Inspiratie voor nieuwe modellen krijg ik door goed om mij heen te kijken. Er zijn wel merken die keramische horloges aanbieden, maar die zijn ontzettend duur. Wij zijn een kwalitatief hoogstaand merk en bovendien de goedkoopste in dit segment."
Karakteristieke collectie
De collectie bestaat op dit moment uit 14 modellen. "Zo blijft STEPH compact, overzichtelijk en herkenbaar. Ik heb bewust gekozen voor de basiskleuren zwart en wit. Dit zijn moderne invloeden die naadloos samen gaan met tijdloze klasse. De collectie wordt aangevuld met de seizoenskleuren van dat moment. Voor dit seizoen is dat kobaltblauw. Zo is er uiteindelijk een karakteristieke collectie ontstaan."
Full-time job
"Er staat een team designers voor mij klaar. Wij maken het ontwerp en communiceren met de achterban. Ik houd me bezig met het gehele proces: van ontwerp tot verkoop. Ik volg mijn gevoel. Het complete pakket moet tip top in orde zijn. Doordat ik alles zelf doe, ben ik de hele week actief op de weg. Ik kom overal. Zelfs op feestjes kan ik geen afstand doen van mijn werk, de verkoop gaat door."
Horloge als sieraad
"Meer nog dan een tijdaanduider, een juweel of een mode-item, staat een horloge symbool voor de persoonlijkheid van degene die het draagt. Verbonden door tijd en vorm, vloeien elementen als karakter en stijl rondom de pols samen tot een geruisloos tikkende verbintenis. Ik heb STEPH ontworpen voor iedereen die bewust voor een trendy, eigentijdse, dynamische lifestyle kiest."
High-tech keramiek
De collectie van STEPH bestaat uit horloges die zijn gemaakt van high-tech keramiek en die zijn voorzien van krasvrij saffierglas. "High-tech keramiek wordt gemaakt van zirkoniumoxide, een materiaal in poedervorm dat binnen een exclusieve technische procedure na extreme verhitting zijn uiteindelijk vorm krijgt. Het daaruit ontstane krasvaste keramiek krijgt zijn geheimzinnige glans door het afsluitend te polijsten met diamant. High-tech keramiek is uitermate huidvriendelijk en voelt dan ook zeer aangenaam aan. Bovendien behoudt high-tech keramiek zijn intense kleur."
Toekomst
Wat we verder nog kunnen verwachten van deze jonge onderneemster? Voor de zomer wordt er gewerkt aan een Limitid Edition en er zijn plannen om een sieradenlijn op te zetten.
Ik verwacht dat we nog veel zullen horen van deze horloges van topkwaliteit. Ik zie mezelf in de toekomst zeker rondlopen met een echte STEPH. Als arme student kan ik er voorlopig alleen nog maar van dromen.
Voor meer informatie kijk je op Steph-Watches.com.