BN?ers veilen babyspullen voor de Guusje Nederhorst Foundation
Nieuwe spullen voor je kroost nodig? Of gewoon zin om lekker te shoppen? Marktplaats heeft, in samenwerking met verschillende BN?ers, een Pop-Up Twitterveiling geopend. Bied mee via Twitter of kom langs in de winkel in Amsterdam!
De Pop-Up Twitterveiling is een combinatie van een fysieke winkel en een online veiling. Iedereen die op het punt staat om een baby- of kinderkamer in te richten, kan via Twitter de hele week meebieden op gebruikte en gerestylede kindermeubels en ?accessoires. Daarnaast zijn alle spullen ook te zien in een speciaal ingerichte Pop-Up Store aan het Spui in Amsterdam. De opbrengst gaat volledig naar de Guusje Nederhorst Foundation.
Bekende papa?s en mama?s
De spullen die te koop aangeboden worden, komen uit huizen van niemand minder dan onder andere Tanja Jess, Angela Schijf, Babette van Veen, Froukje de Both, Nicolette Kluijver, Chris Zegers, Birgit Schuurman, Jelka van Houten, Nurlaila Karim en Dinand Woesthoff. Al deze bekende papa?s en mama?s doneerden hun gebruikte spulletjes met liefde voor de veiling.
Froukje de Both hoopt dat veel mensen mee zullen bieden op de babyspullen. ?Ik vind het echt een fantastisch initiatief?, zegt ze. ?Hiermee krijgen we hopelijk veel aandacht voor al die kindjes die het nodig hebben. Ik weet zeker dat toekomstige ouders dubbel blij zullen zijn, zowel met hun aankoop als met de donatie voor de Guusje Nederhorst Foundation.?
Verder worden er veel meubels en accessoires geveild die zijn verzameld bij verkopers op Marktplaats.nl door heel Nederland. Een stylingteam heeft de gebruikte spullen schoongemaakt en opgeknapt, en hiermee trendy babykamers in verschillende stijlen ingericht. Deze zijn dus te bezichtigen in Amsterdam.
De Pop-Up Store is iedere dag geopend van 12:00 tot 18:00.
Guusje Nederhorst Foundation
De Guusje Nederhorst Foundation zet zich in voor 31.000 kinderen die noodgedwongen niet thuis in hun eigen bedje kunnen slapen. ?Vergeten? kinderen die mishandeld, misbruikt, verwaarloosd, verstoten of gevlucht zijn, en opgroeien in sobere instellingen met weinig speelmogelijkheden. De stichting heeft als doel deze kinderen een kindvriendelijke, leuke leefomgeving te bieden, een veilige plek waar ze kunnen bewegen en zich kunnen ontspannen.
De veiling
Vorige week donderdag is de twitterveiling van start gegaan. Ook via Marktplaatspopupveiling.nl kunnen mensen hun bieding plaatsen en het laatste bod volgen.
De veiling sluit op donderdag 23 mei om 19:00, de hoogste bieders worden dan bekendgemaakt onder deskundige leiding van Johnny de Mol, ambassadeur van de Foundation. Wees er dus snel bij! Uiteraard zijn de laatste biedingen en het totale eindbedrag ook te volgen via de website en Twitter (@Marktplaats).
Ga jij voor donderdag nog bieden op leuke babyspullen?