Keep the Change, Change the World!
Medewerkers van de deelnemende horecagelegenheden staan op deze dag en nacht hun fooi af en schenken deze aan een aantal kleinschalige ontwikkelingsprojecten. Om de Nacht van de Fooi zoveel mogelijk onder de aandacht te brengen worden in de deelnemende steden (Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Groningen, Breda, Delft en Nijmegen) optredens, debatten, fototentoonstellingen, feestjes en geweldige openingen georganiseerd. In Amsterdam bijvoorbeeld zal Job Cohen het eerste biertje tappen om het vervolgens te veilen voor een spectaculaire prijs. Het doel van de Nacht van de Fooi is niet alleen zoveel mogelijk geld ophalen voor de projecten, maar ook het stappende publi Disco's, restaurants en café's kiezen zelf het project uit waar hun fooi aan wordt gedoneerd, zo weet je precies waar je fooi naartoe gaat. De Nacht van de Fooi wordt gesteund door ontwikkelingsorganisatie Impulsis, die net als vorig jaar de opbrengst van de Nacht verdubbelt. In 2007, tijdens de derde editie van de Nacht, gaven de bezoekers van 550 horecagelegenheden in totaal 110.000 euro fooi. Dit jaar gaan we met z'n allen weer proberen om zoveel mogelijk geld op te halen, dus ga op 31 mei ook feesten en fooien voor het goede doel! |