Lush tegen dierproeven (+ WIN!)
Mark Constantine en zijn team (de oprichters van Lush) hebben al 30 jaar lang zelf cruelty free cosmetica gemaakt, allereerst samen met Beauty Without Cruelty, en daarna in zijn werk voor The Body Shop. Het was Constantine die de originele campagne Against Animal Testing in 1985 heeft bedacht en welke The Body Shop met groot succes heeft gevoerd. Deze campagne genereerde bovendien de bekendheid van The Body Shop voor de strijd tegen het gebruik van dieren voor het testen van cosmetica.
Na de contacten met The Body Shop te hebben verbroken zijn Constantine en zijn team het mailorder beautyconcern Cosmetics To Go begonnen welke opgevolgd is door de beauty winkelketen Lush welke dit jaar haar 11de verjaardag viert! Lush is bekend om haar ethische standpunt: het test geen eindproducten op dieren en koopt geen ingrediënten in van leveranciers welke hun ingrediënten op dieren testen. Het bedrijf doet zelf grondig onderzoek naar nieuwe leveranciers en houdt ook, om haar integriteit te behouden, regelmatige controles bij haar huidige leveranciers.
De inspiratie achter het merk komt meer van bedrijven en markten die etenswaren verkopen dan de doorsnee klinische cosmetica detailhandel, denk aan met de handgemaakte, natuurlijke en verse producten, prijzen per gewicht, vetvrij inpak papier en houdbaarheidsdata. Elk Lush product zit vol met verse ingrediënten, de beste essentiële oliën, bloemenextracten en plantaardige ingrediënten. En niet alleen dat, ze bevatten ook een minimum aan synthetische ingrediënten en zo weinig mogelijk verpakkingen.
Meer info www.lush.nl
WIN!
Namens Lush mogen wij deze week een aantal exemplaren van het veganistische cadeautje "Blossom" weggeven. Deze heeft een waarde van 11,50 euro! Om kans te maken op deze heerlijke eerlijke Lush prijs, geef het goede antwoord op de volgende vraag:
Welke 2 producten bevat het Blossom cadeautje?
(TIP: Het antwoord vind je op de Lush website)
Mail je antwoord naar prijsvraag@vrouw.nl en vermeld hierbij je naam, adres en gebruikersnaam. Zonder geregistreerde gebruikersnaam kan je helaas niet meedoen! Slechts één deelname per adres wordt geaccepteerd. Deze actie loopt tot 11 oktober a.s.