En de winnaar is...

Mode & trends door Redactie Ze.nl

Elk jaar kiest Specsavers Opticiens uit honderden inzendingen de persoon met het echte specs appeal: iemand die er met bril fantastisch uitziet en wordt uitgeroepen tot ambassadeur van brildragend Nederland. Na de spectaculaire lancering van de verkiezing bij Madame Tussauds in mei ontving de optiekketen dit jaar een record aantal e-mails en deelnameformulieren van brildragers, die allemaal de felbegeerde titel in de wacht wilden slepen.


Livia Matze liet tijdens de Nederlandse finale in Hotel Arena, dat gepresenteerd werd door Mark van Eeuwen, het beste van zichzelf zien om de jury te overtuigen van haar specs appeal. Alle finalisten moesten twee catwalk-sessies lopen - in avondkleding en vrijetijdskleding, uiteraard voorzien van bijpassende brillen. De jury, bestaande uit styliste Graziella Ferraro, Robert van der Sanden, redacteur van Glossy, Kim Feenstra - de winnares van Holland's Next Topmodel - en Pauline Schenk van Specsavers (montuuradvies), stond voor de moeilijke taak te bepalen wie Nederland in Londen gaat vertegenwoordigen.

Na een spannende strijd kwam Livia als onbetwiste winnares uit de strijd. "Toen ik de oproep van Specsavers las, heb ik me meteen aangemeld. Ik vind dat een bril bij me past en dat mag iedereen zien. Daarnaast is een bril tegenwoordig een mooi accessoire waarmee ik mijn look compleet maak", vertelt Livia. "Ik had echt niet verwacht dat ik als eerste zou eindigen, omdat de andere kandidaten allemaal een fantastische prestatie hebben geleverd. Ik kijk enorm uit naar de finale in Londen en ik ga natuurlijk mijn uiterste best doen om de eerste prijs mee naar Nederland te nemen!"

Afbeelding verwijderd door redactie Afbeelding verwijderd door redactie

De felbegeerde hoofdprijs van deze internationale verkiezing is een contract bij het Londense topmodellenbureau MOT en een volledig verzorgde reis voor twee personen naar Barbados. Nu maar duimen dat Livia deze prijs in de wacht weet te slepen! We houden je op de hoogte!