Vrolijk met Odd Molly
Odd Molly
is opgericht in maart 2002. Eén van de oprichters, de Zweed Per Holknekt, was ooit skateboardkampioen in Los Angeles, maar hij besloot uiteindelijk zijn passie voor kleding om te zetten in een eigen merk. Als Creative Director bij Odd Molly heeft hij inmiddels vele internationale prijzen gewonnen. Verantwoordelijke voor de collecties is Karin Jimfelt-Ghatan. Ook zij heeft haar sporen in de modewereld verdiend en is met Odd Molly helemaal in haar element. Christer Andersson tot slot, is degene die er vanaf begin af aan bij is geweest om van het idee Odd Molly een heus bedrijf te maken.
Odd Molly's
slogan is 'for the love of feeling good' en dat is in hun lente/zomercollectie heel goed te zien. De kleding is supervrouwelijk en klassiek, maar tegelijkertijd ook speels met veel borduurseltjes, gebreide stoffen, veel laag-over-laag, met een knipoog naar het verleden en een snufje folklore. Odd Molly richt zich op vrouwen van 25 tot 45 jaar. De collecties zijn gericht op het hogere segment, en daarom met veel aandacht voor kwaliteit en folkloristische details gemaakt. Dat maakt deze kleding helaas niet goedkoop.
De collectie biedt veel handgemaakte stukken. Echter, gebreide mode is niet langer meer stoffig, want deze collectie straalt een en al klasse uit. Er wordt gebruik gemaakt van mooie wol en katoen, maar ook van luxe materialen als poplin, cashmere, alpaca en zijde. Kortom: Odd Molly staat voor duurzame kleding van hoge kwaliteit.
Odd Molly is vooralsnog alleen nog te koop bij Maison de Bonneterie, Relaxed (Huidenstraat - Amsterdam) en Spoiled (Leidsestraat - Amsterdam). Officiële website: www.oddmolly.com.