Mode: DIDI steunt stichting Heppie
Het modemerk zet zich, net als Natasja Froger, al jaren in voor verschillende goede doelen. Zo ontwikkelt DIDI al jaren een speciaal mode item voor de Borstkankermaand. Een deel van de opbrengst van dat artikel wordt gedoneerd aan KWF Kankerbestrijding. DIDI heeft ook een speciale lijn producten die met de hand zijn gemaakt door hulpbehoevende mensen in de landen waar DIDI in de afgelopen 30 jaar haar collecties heeft ontwikkeld. Het kledingmerk zorgt zo voor werkgelegenheid en daarmee zelfstandigheid. Een deel van de opbrengsten wordt in een speciaal fonds gestort voor de makers. Met de steun van DIDI aan de non-profit organisatie Deepalaya in New Delhi (India) kunnen 100 weeskinderen 10 jaar lang leren en studeren.
Stichting Heppie zet zich in voor kinderen in Nederland, die niet kunnen genieten van een normale, onbezorgde kindertijd. De stichting richt zich op kinderen in de leeftijd van zes tot en met vijftien jaar. Heppie organiseert groepsvakanties, opvangweekenden en ouder-kindvakanties. Ook werft Stichting Heppie fondsen voor het bouwen van een eigen accommodatie. Hotel Heppie wordt een omgeving die helemaal is afgestemd op kinderen. Elk kind krijgt er de aandacht en begeleiding die het verdient. Zo kunnen de kinderen in hotel Heppie lekker spelen, ontspannen en voor even hun zorgen vergeten.
In 2009 steunde Natasja Froger Stichting Heppie middels het RTL 4-programma ‘De Frogers: Helemaal Heppie’. Omdat Stichting Heppie nog steeds alle steun en aandacht kan gebruiken, heeft de TV-persoonlijkheid ervoor gekozen om dit doel nu samen met DIDI te steunen.
De speciale Heppie Birthday Collection bestaat uit 16 verschillende stijlen. De collectie is van luxe kwaliteit en bevat diverse kunststukken zoals o.a. een jurk waar een paar honderd meter band op geborduurd is. Mode met een knipoog naar de jaren ’80. Niet alleen omdat de ‘80s weer helemaal in zijn, maar ook omdat DIDI in die tijd is ontstaan. De collectie bevat o.a. jurken, tunieken, blouses, vestjes, leggings en singlets die heel makkelijk combineerbaar zijn tot outfits in uiteenlopende stijlen; van punk tot ladylike. Veel stijlen worden gekenmerkt door een overslag. Dat staat symbool voor de omarming van het goede doel.
Van elk verkocht item uit de verjaardagscollectie wordt 10% gedoneerd aan Stichting Heppie. De Heppie Birthday Collection is vanaf donderdag 8 april verkrijgbaar in de winkels van DIDI in Nederland en België.