Waarom er zoveel commentaar is op déze foto van Britse blogster
Dat Instagram niet de plek is voor de meest eerlijke kijk op het leven, dat is een ding wat zeker is. En eerlijk gezegd, al die nepperij zijn wij meer dan eens behoorlijk beu - en we zijn blijkbaar niet de enigen. Dit weekend kreeg een Britse blogster de spreekwoordelijke bak stront over zich heen toen zij een foto plaatste van haar 'ontbijt-ritueel'. Op de foto zie je de 24-jarige Scarlett Johnson op haar (?) bed zitten, en nou ja, de foto roept inderdaad wat vragen op...
Pannenkoeken
"De beste dagen starten met een lach en positieve gedachten", schreef Scarlett bij een foto van zichzelf in pyjama op bed, met op het eerste oog een kopje thee, pannenkoeken en aardbeien. Naast het bed prijken een aantal heliumballonnen in de vorm van een hart. Ze verwees meteen ook naar haar kanaal op YouTube, waar je kon ontdekken hoe haar ochtendroutine eruitziet. Het werd al snel duidelijk dat het hier om een commerciële samenwerking gaat en dan wel met een bekend mondspoelproduct. Daarbij zijn de pannenkoeken geen pannenkoeken maar wraps, is het theekopje leeg en tot grote hilariteit van veel twitteraars heeft ze haar eigen hoofd op haar sprei afgedrukt.
Leugenfabriek
"Laat me niet lachen, dit is voor niemand een normale ochtend", twitterde iemand over de foto. "Instagrammen is een belachelijke leugenfabriek, met als enige doel ons allemaal een slecht gevoel te geven over onszelf. De beste dagen starten met het besef dat voor één keer de ongelofelijke hoeveelheid Valium die je genomen hebt om wat te kunnen slapen, uitgewerkt is en je niet in het toilet zal vallen omdat je weer eens niet op je benen kan staan." Na deze tweet was het hek van de dam en begon iedereen z'n mening te spuwen over de foto.
Fuck off this is anybody's normal morning.
— Nathan (@hintofsarcasm) 31 augustus 2018
Instagram is a ridiculous lie factory made to make us all feel inadequate. pic.twitter.com/arV7uCusiJ
Fake
“Dit is zo belachelijk op zo veel manieren. Alles op deze foto is fake”, schreef iemand anders. En ook: “Belachelijk en ik heb het niet alleen over het laken met je eigen gezicht erop." Daarbij wordt het de blogster ook kwalijk genomen dat ze een als en onbereikbaar beeld voorschotelt aan een jong publiek. Deze tweet kreeg meer dan 100.000 likes en werd al meer dan 20.000 keer gedeeld.
Mijn realiteit
Scarlett laat het er echter niet bij zitten en besloot op alle ophef te reageren met een nieuwe Instagram-post. Hierin stelt ze in de afgelopen 48 uur behoorlijk aangevallen te zijn. "Ja, ik doe hier aan commerciële samenwerkingen, maar alleen met merken die ik ook daadwerkelijk gebruik." Ook zegt ze dat ze geen leugen probeert te verkopen. "Mijn foto's op Instagram zijn inderdaad vaak in scène gezet, maar daar maak ik ook geen geheim van. Iedereen die mij volgt kent mijn realiteit. Vergeet alsjeblieft niet dat in het centrum van elke viral storm een mens staat."
Lees ook: Ken je Octomom nog? Zo gaat het nu met haar en haar achtling