WTF journaal van maandag 7 december
Speciaal om jou binnen no time op de hoogte te brengen van alle recente idioterie in de wereld presenteert Vrouwen.nl: het WTF Journaal. Zo heb jij weer wat te vertellen tijdens het avondeten, aan de bar of kan je indruk maken op je date met jouw kennis van fascinerende gebeurtenissen.
De WTF-momentjes van vandaag: 100.000 euro drijft uit het niets in de rivier de Donau, de kerstman wordt per ongeluk dood verklaard door een Noorse krant en mensen noemen hun baby's naar Instagram filters.
Mysterieuze briefjes van 100 en 500 euro drijven in de Donau
Een jonge man zag allemaal briefjes van 100 en 500 euro in de Donau (Oostenrijk) drijven en duikt er (vanzelfsprekend) achteraan. Maar de omstanders dachten dat hij zelfmoord wilde plegen en bellen de politie. Nadat de politie ook nog heel wat briefjes uit de rivier heeft geplukt, blijkt de totale waarde 100.000 euro. Aangezien er de afgelopen tijd geen grote overval of iets is geweest in Oostenrijk, mag de man al het geld houden als de politie er niet achter komt van wie het geld was, binnen een jaar. Maar als het wel uit is gezocht mag de man tussen de 5 en 10 procent van het gevonden geld houden. BINGO!
Kerstman wordt dood verklaard in Noorse krant
In één van de grootste kranten van Noorwegen (Aftenposten) werd vandaag de kerstman dood verklaard. In de advertentie staat dat Olausen Julenisse (kennelijk de kerstman), geboren op 12 december 1788, overleden is op 3 december 2015. De lieve man zou overleden zijn in Nordkapp (noordelijkste punt van de Noordpool) en begraven worden op de Noordpool in een kapel. De krant zegt dat ze niet begrijpen hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren, mede door de strenge richtlijnen van de rouwadvertenties en heeft zijn excuses aangeboden.
Instagramfilters als namen voor baby's
Het lijkt wel alsof ouders steeds creatiever worden met namen verzinnen voor hun nieuwe kids. Uit recent onderzoek is gebleken dat Instagramfilters als inspiratiebron voor babynamen worden gebruikt. Zo zijn namen zoals Lux, Juno, Reyes, Ludwig, Amaro, Valencia en Willow populair geworden. Best wel bijzonder dat moeders graag hun baby's naar Instagram features willen noemen. Uit hetzelfde onderzoek is ook gebleken dat namen zoals Royal en Duchess zijn gestegen qua populariteit. Oké, wij weten nog niet echt precies wat we van deze trend moeten vinden.