Geen bloot meer in de Playboy
Wie altijd riep dat hij de Playboy puur kocht voor de interviews en de interessante artikelen kan zich nu bewijzen of kan juist door de mand vallen. Playboy stopt namelijk met het choquerende bloot.
Tegenwoordig kunnen we het blote beeld overal vandaan trekken (snappie?). Sinds porno en het internet elkaar gevonden hebben ben je nog maar één klik verwijderd van rondvliegende geslachtsdelen en is de verkoop van, het voorheen zo spannende, mannenblad flink gekelderd. Playboy moet zich nu op een andere manier onderscheiden en kiest daarom voor een andere aanpak.
Het nieuwe plan: de tekstuele inhoud van het blad moet worden versterkt, de modellen zullen niet meer volledig bloot gaan, maar zullen nog wel sexy poses aannemen. Ook de Playmate zal niet meer in dr blote bibs verschijnen, maar zal iets meer aan de fantasie overlaten. Playboy zal toegankelijker worden voor social media, helemaal volgens de trend van dit moment.
Maar niet getreurd lieve kijkbuiskindertjes: de Nederlandse Playboy is het niet eens met de nieuwe aanpak en zal nog wel naakt tonen zoals we dat van ze gewend zijn. "Naaktfotografie in combinatie met journalistieke verhalen maken Playboy uniek. Ik snap dat er ook naakt is te vinden op internet, en dat is prima. Het kan makkelijk naast elkaar blijven bestaan." Zegt de naaktreddende hoofdredacteur van de Nederlandse Playboy Maarten Bloem.
Dus, heel eerlijk: wie kocht Playboy nou écht voor de interviews?