Deze merken hebben een geheime boodschap in hun logo

Wonen door Vrouwen redactie

Het maken van een logo gebeurt niet zomaar. Er moet gekeken worden naar de identiteit van het bedrijf en de waarden die bij het bedrijf horen. Vaak wordt door designers een extra laag toegevoegd aan een logo. Een van de bekendste voorbeelden daarvan is toch wel het logo van vervoersbedrijf FedEx. Tussen de ‘e’ en de ‘x’ is heel subtiel een pijl verborgen, die hun snelheid en accuraatheid moet weergeven. Hoewel het vaak met opzet wordt gedaan, blijkt soms achteraf iets te zien te zijn wat niet in het logo thuis zou moeten horen, bijvoorbeeld in het logo van Coca Cola.


Tour de France

Het logo van de Tour de France lijkt heel simpel, maar is bij nader inzien iets ingewikkelder. De gele cirkel waarvan veel mensen denken dat het een zon is, is namelijk het wiel van de renner die is te zien in de letter ‘r’ van ‘tour’.

BMW

Automerk BMW heeft een geschiedenis in de luchtvaart. Dat is terug te zien in het logo. De twee witte secties stellen propellors voor, en de blauwe secties de lucht op de achtergrond.

Coca Cola

Coca Cola is een typisch voorbeeld van ‘per ongeluk’ iets in een logo hebben staan. Tussen de ‘o’ en de ‘a’ in Cola is namelijk de Zweedse vlag te zien. Dit was natuurlijk nooit de bedoeling geweest. Goed, het is wel een tikkeltje vergezocht natuurlijk, want als je het niet weet zie je dat nooit.

Goodwill

Het Goodwill logo is duidelijk een deel van een gezicht, maar heb je al beter naar de ‘g’ gekeken? Dat is namelijk het grotere gezicht in het klein.

Adidas

Adidas heeft altijd al drie strepen als logo gehad, maar een aantal jaar geleden is het logo veranderd. Daarbij zijn de drie strepen behouden, maar zijn wel geroteerd. Door het kantelen stellen ze nu de figuurlijke berg voor die de sporter moet overwinnen om zijn of haar doel te behalen.

Pinterest

Pinterest is een website om je mooiste foto’s op een 'wall' te pinnen. In het logo zit dan ook letterlijk een pin verstopt.

Dell

Dell heeft een vrij simpel logo, maar wel met een extraatje. Heb je je ooit afgevraagd waarom de ‘e’ lijkt om te vallen? Niet veel mensen weten dat het een floppydisk moet voorstellen.

Bron, bron, bron