De Gelijkenis van Filmposters
Het lijkt alsof de filmindustrie filmposters laat maken aan de lopende band. Creativiteit en diversiteit zijn minder belangrijk dan snelheid en winst. Bepaalde formules zijn een gegarandeerd succes, en worden dus veelvuldig gebruikt. Dit zijn ze...
Mensen op het strand. Een drama waarin iemand sterft, maar waarin alles uiteindelijk goedkomt.
Iemand op de rug gezien, plus wapens. Veel actie, schieten en explosies.
Ruggen tegen elkaar. Romantische comedy. De hoofdrolspelers haten elkaar eerst, maar worden dan verliefd op elkaar. Meestal teleurstellende films.
Het bed. Doet een hoop seks vermoeden, maar het blijft bij een hoop gelul.
Enorm oog. Geen twijfel mogelijk: horror.
Natuur is prachtig! Maak je een documentaire? Gebruik blauw!
Zwart en oranje. Zwart = Actie. Oranje = Explosies!
Ren! De hoofdrolspelers vluchten voor de slechteriken en/of proberen ze te vangen.
De benen. Doet je denken aan seks, bevat seks.