Redactiedagboek (Maart)

Vrije tijd door Vrouwen redactie

Het leven van een redacteur gaat niet over rozen. Perspresentaties, goodies, cupcakes, evenementen... *zucht*. De redacteuren van Vrouwen.nl geven je graag een kijkje achter de schermen.

Italiaans Parfumhuis Xerjorff heeft inmiddels al naam gemaakt in alle bekende modesteden, en nu is Amsterdam aan de beurt. Onze hoofdstad kon natuurlijk niet aan het lijstje met onder andere Dubai en Qatar ontbreken. Met de nieuwe lijn Join The Club wordt dit luxe parfummerk geïntroduceerd Nederland. Stagiaire Mariëlle was bij de presentatie aanwezig om de geuren te ervaren.

Iedereen werd ontvangen met een hapje en een bubbeltje. Tijdens deze entree maakte oprichter Sergio Momo (rechts) van het moment gebruik om een korte uitleg te geven over zijn merk en over de lijn zelf.

Join the club bestaat uit tien verschillende geuren die bedoeld zijn voor de elite. Voor elk soort elite is een geur. Om de bezoekers van de presentatie te laten nadenken over de geur werd er een spel gespeeld met als hoofdprijs één van de tien geuren naar keuze. Iedereen moest bedenken welke geur er bij welke titel en daarbij bij welk soort elite hoorde. Mariëlle had er geen één goed. Niet zo'n hele beste prestatie, maar gelukkig had zelfs de winnaar er maar 2 goed.


Op de redactie ontvingen we het boekje ‘Effe Zitten’: een boekje dat je leert om beter te functioneren door de mediteren. In vijf hoofdstukken wordt uitgelegd hoe je jezelf in korte tijd weer bij elkaar kunt rapen tijdens je drukke (werk)leven. Heel functioneel. Heel bruikbaar voor een drukke redactie als die van Vrouwen.nl.


Donderdagmiddag werd er plots een houten kist binnen gedragen, tot de rand toe gevuld met de onder andere nieuwe smaak van Grolsch Stender: Red Orange. Het licht zoete bier ging er in ieder geval bij alle vrouwen in als koek. Hmm, heerlijk tijdens de donderdagmiddagborrel!


Hoewel we dankzij het boekje 'Effe Zitten' een stuk minder stress ervaren, wil er nog wel eens een klotsende-oksels-moment voorbijkomen in het leven van een drukke redacteur. Nivea speelde daarop in en ontwikkelde een anti-transpirant die je extra beschermt in stressvolle situaties. Zodat je je tijdens die belangrijke presentatie of meeting in ieder geval niet druk hoeft te maken over oncharmante zweetplekken.


Van goodiebags zijn we ook niet vies. Zo kregen we bij de beautybeurs Beauty Brands United onder andere producten van nagellakmerk Pupa te zien. Pupa helpt nagellakkneuzen zoals wij bij het maken van de perfecte French manicure. We hebben het uitgeprobeerd en inderdaad, zelfs wij kunnen dit! We zijn dan misschien geen beauty experts, maar het resultaat is representatief te noemen. Lees binnenkort op de website onze review van onze Pupa French manicure ervaring.


Ook gepresenteerd tijdens Beauty Brands United, was de douchegel van Dr. Hauschka. De gel met het aroma lemongrass (citroengras) zorgt voor vernieuwde energie voor lichaam en geest. Onze favoriete variant met rozenaroma is speciaal voor de droge en gevoelige huid. Er zijn er nog twee: met amandelextracten (zorgt ervoor dat je huid niet uitdroogt) en lavendel (schijnt te kalmeren). Hmm, perfect voor een uitgebreide douchesessie. Wij van Vrouwen.nl kunnen er weer tegenaan!

Tot volgende maand!