Gaat jouw vriendin trouwen? Zo verras je haar
De van origine Amerikaanse babyshowers zijn niet meer weg te denken uit Nederland. Zodra jij het bericht hoort dat iemand in jouw vriendenkring in verwachting is, weet jij al hoe laat het is. Tijd voor een babyshower! Maar wat is dan een bridal shower?
Nee… Wij horen je hardop denken, maar een bridal shower is geen vrijgezellenfeestje. Tijdens een bachelorsparty gaan alle remmen los om de laatste nacht als 'single lady' te vieren. Maar een bridal shower is eigenlijk een verlovingsfeest voor vrouwen. De elegante classy versie van een bachelorsparty dus! Je kunt het eigenlijk vergelijken met een babyshower, alleen vier je nu dat the bride to be ten huwelijk is gevraagd door haar prins op het witte paard. Het doel is om de bruid te overladen met leuke gifts en wijze adviezen die haar zullen helpen om door het leven te gaan als Mrs… Dus heb jij net te horen gekregen dat jouw BFF in het huwelijksbootje stapt? Wees een creatieve trendsetter en organiseer een bridal shower voor haar! Hoe?! Nou zo;
... Besluit ten eerste of jij je BFF wil verrassen of dat zij van de shower af mag weten. Jij wil natuurlijk voorkomen dat (als je hiervoor kiest) the surprise verklapt wordt.
… Maak een gastenlijst met al haar vriendinnen, nichtjes, tantes, vrouwelijke collega's, oma's en natuurlijk haar moeder. Eigenlijk moet je gewoon alle vrouwen op haar gastenlijst voor de bruiloft uitnodigen!
… Kies een datum en een tijdstip . Uhm duh, dit is natuurlijk erg voor de hand liggend, maar iedereen moet maar net op dezelfde dag aanwezig kunnen zijn! Houd ook rekening met de agenda van the bride to be!
… Verstuur uitnodigingen. Dit kan via een ouderwetse brief of kaart, via de mail of Facebook. Maar om het feestje gezamenlijk te organiseren is het heel makkelijk als je meteen een groepschat op Whatssap aanmaakt!
… Kies een thema! Komt je BFF graag in Parijs, gaat ze graag naar het strand of kijkt ze alleen maar Disneyfilms? Wat is haar favoriete bloem? Of wat zijn haar thema-kleuren voor de bruiloft? Wees creatief!
… Bepaal hierna gezamenlijk (met alle gasten) een budget, om te weten hoe jullie de volgende puntjes gaan aanpakken. Splitsen jullie de rekening? Verdeel ook de taken! Wie doet wat?
… Dan is het nu tijd voor de locatie. Huren jullie een gedeelte van een restaurant af, een zaaltje of vieren jullie de shower bij iemand thuis of bij lekker weer in het park of de tuin?
… Wat voor entertainment had je in gedachten? Welke spelletjes zullen er worden gespeeld? Wat voor muziek ga je draaien? Is het een idee om een foto-slide met alle liefdesfoto's van het bruidspaar in elkaar te flansen? Geef jij een toast? Bereid dit voor!
… Gaan alle gasten zelf aan de slag met hapjes? Komt er een cateraar? Wordt het een high tea, high wine of een lopend buffet in Italiaanse stijl? Plan het menu!
... En hoe zit het met de decoratie? Hoe kleden jullie de locatie aan? En jullie zelf? Is er een dresscode?
… Kopen jullie gezamenlijk een groot cadeau of ieder een kleinigheidje? Wat heeft de bruid trouwens nog nodig voor haar trouwerij? Een rustgevend dagje spa, een accessoire of een mooi paar hakken? Shop a gift!
... Tot slot; zorg ervoor dat deze herinnering voor altijd gekoesterd blijft, door foto's en video's te maken. Wat dacht je van een gastenboek waar iedereen een lief berichtje in achter kan laten? Of een fotohoekje waar iedereen op de foto kan met the bride to be?