De prijs van de lust
Jaarlijks gaat er in 'de markt van de lust' zo'n 220 miljoen euro om. Van sexy lingerie en vibrators tot medicijnen voor de lustopwekking. Om meer over dit onderwerp te weten te komen, keek ik naar een documentaire van Reporter, genaamd 'De prijs van de lust'.
Iedereen weet dat seks goed verkoopt en nu vrouwen er steeds meer mee bezig zijn, vormen zij een hele nieuwe en interessante doelgroep. De markt van de lust richt zich dan ook steeds meer op vrouwen. Sinds een jaar of twee heeft condoomfabrikant Durex de vrouw ontdekt en brengt een hele serie speeltjes voor haar uit. En ook het postorderbedrijf Pabo, een postorderbedrijf voor erotische artikelen, speelt hier goed op in en haalt een omzet van 270 miljoen euro in 2006. Er is dus duidelijk erg veel geld mee te verdienen.
Het zou prachtig zijn als je simpelweg een pilletje slikt en het probleem zou weg zijn. Maar helaas ligt dit onderwerp veel complexer. Zo vertelt Wilbrord Weijmar Schultz, hoogleraar psychosomatische obstetrie, gynaecologie en seksuologie, dat het oplossen van seksuele problemen 98% communicatie en 2% farmacie is. Reduceer seks dus niet tot een kwestie van hormonen. Lees meer over seksuele problemen bij vrouwen in dit artikel. Geschreven door Jet |