De belofte op de zon bij H&M
Matthew wie? Matthew Williamson is onder de fashion incrowd een ware held. En H&M zou H&M niet zijn als ze geen superhippe en vernieuwende designer in de arm hadden genomen. Laten we eerlijk zijn, wie had er vorig jaar winter van Roberto Cavalli gehoord? Ook alleen de modemeisjes onder ons. En met de lancering van de H&M-collectie stonden we over de hele wereld rijendik te dringen voor Cavalli's kekke panterprintjes.
De Engelse Matthew Williamson staat bekend om zijn kleurgebruik. Zowel zijn haute couture als zijn prêt-à-porter collecties spetteren van de catwalk door het veelvuldige kleurgebruik.
Hippie-chique koningin Sienna Miller is verzot op zijn kleding en ook ex-topmodel en fotografe Helena Christensen is een groot fan. Buiten zijn eigen label, dat simpelweg 'Matthew Williamson' heet, is hij sinds 2005 creative director bij Emilio Pucci. Dat past perfect in zijn straatje, want ook Pucci staat bekend om zijn kleurrijke collectie.
Bij de collectie van Williamson voor H&M zal ook kleur centraal staan. Zijn collecties draaien veelal om the promise of the sun en dat zal voor de Zweedse modegigant niet anders zijn.
Op 23 april wordt in een aantal geselecteerde winkels een exclusieve dameslijn gelanceerd. Wat nu het leuke is van deze designercollectie, is dat de zomerkleding vanaf half mei in alle H&M-winkels te koop zal zijn. Ook in de kleinere winkels. In tegenstelling tot de winterdesigners die enkel in geselecteerde winkels hangen in de grote steden. Wij kunnen niet wachten op die belofte op de zon!
Terugblik op Williamson:
- Matthews eerste baantje was een free-lance project bij Marni
- Daarna werkte hij als designer voor het Britse 'Accessorize'
- Williamson debuteert met de eerste show ‘Electric Angels” in 1997. Modellen als Kate Moss, Helena Christensen en Jade Jagger lopen in deze show over de catwalk.
- In 2004 opent hij de deuren van zijn eerste flagshipstore in Londen
- Matthew won in 2004 de Elle Designer of the year-award en was drie keer genomineerd voor Designer of the year bij de British Fashion Awards.
- In 2007 vierde hij de tiende verjaardag van zijn label met een overzichtstentoonstelling in het Design Museum in Londen.
- Begin volgend jaar opent hij zijn eerste flagshipstore op Amerikaanse bodem in New York.