Borrels organiseren doe je zo!

Vrije tijd door Mariëlle
Waar rook is is vuur, waar borrels zijn is Ze.nl. Tot we ze zelf moeten organiseren. Dan zijn we ineens minder enthousiast. Behalve met deze tips dan, want daarmee zet je een knalfuif in elkaar. Borrels organiseren doe je zo!

Horen we daar het woord borrel? Ja hoor, dan zijn wij van de party, Ze.nl present! Maar als er een borrel georganiseerd moet worden ho maar. Dan geven we ineens geen gehoor. Herkenbaar? Daar waren we al bang voor. Daarom hebben we even uitgeplozen hoe je eigenlijk een goede borrel organiseert.


1. Je begint bij de drank, want dat is toch wel het allerbelangrijkste. Dat is waar het woord “borrel” om draait zullen we maar zeggen. Dus wat sla je in? Wijn en bier geven plezier. Zorg dat de kwaliteit hoog genoeg is zodat je niet tijdens het drinken al een kater krijgt.

2. Eten. Beter te veel snacks dan te weinig. Kies voor bittergarnituur. Kennen we íemand die geen bittergarnituur lust? AANVALLEUH!

3. Het gezelschap. Je hebt niet altijd keuze in het gezelschap. Soms ben je afhankelijk van moetjes. Gemêleerd werkt in ieder geval wel lekker. Zowel mannen als vrouwen. Houd de verhoudingen in evenwicht. Gooi er een handje sociale, vrolijke Fransen bij, een snufje grapjurken en het feest is compleet.

4. Muziek. Het lijkt zo belangrijk. In the end zal dit toch het minst essentiële onderdeel voor een borrel zijn. Bij borrel draait het namelijk om kletsen, netwerken, elkaar beter leren kennen, bonden, dat soort belangrijke zaken. Mocht je voor muziek kiezen, draai dan een toegankelijk plaatje, subtiel op de achtergrond dat de boel niet overschreeuwt.  

(Deze foto moeten we even nader verklaren: de hapjes waren in veel meervoud -deze foto was simpelweg het mooist; de kraan was in de wc, wij hebben een zwak voor toiletten waar aandacht aan is besteed en de hoedjes zijn lampen, te leuk!)

5. De locatie. Je hebt geen idee hoe belangrijk de locatie is. Dat wordt vaak
onderschat. Hoe mensen zich voelen is sfeerbepalend. Het is belangrijk dan mensen zich thuis kunnen voelen op de locatie. Een toegankelijke gezellige locatie is het beste. Wij hielden laatst onze EEN Media borrel bij Du Cap in Amsterdam. Wat een toffe tent. De inrichting wilden we wel stiekem onder onze shirts meesmokkelen. Zij het niet dat we te bang waren om betrapt te worden.

6. Gebruik van het weer. Komen we weer uit bij Du Cap. Du Cap heeft één van de grootste terrassen in de zon in de Kinkerbuurt. Dit geloof je niet: onze borrel was tijdens de hittegolf. Zittend aan hoge tafels en hangend op de banken, pal in de zon, smaakten de wijntjes nóg lekkerder.

7. Heel eerlijk: eigenlijk hebben we voor die hele borrel alleen maar het gezelschap geregeld (of ja, euh, nou, euh, ja eigenlijk heeft onze heldin van een office manager dat gedaan), de rest hebben we overgelaten aan Du Cap. Ja de borrels, de drank, de locatie, de plekken op het terras, de muziek? Was er muziek? Het was in ieder geval gezellig. Als je muziek wilt dan kun je je er op vrijdagen en zaterdagen op de dansvloer wagen.

Wat vind jij het aller aller belangrijkste bij borrels?